SMS Markedsføring – praktisk anvendelse i den daglige markedsføringsstrategi.

Mobiltelefonen – eller smartphonen – er stadig relativt ubrugt medie i markedsføringssammenhæng. Men der ligger et enormt potentiale i at være i stand til at kommunikere sit budskab eller sine tilbud direkte ud i hånden på potentielle kunder. Hvis du eksempelvis i forvejen har kunder, som har tilmeldt sig dit nyhedsbrev, købt varer gennem din webshop eller på anden måde vist interesse for dine varer eller ydelser, så har du en effektiv mulighed for at sende SMS markedsføring med aktuelle tilbud til en nøje specificeret kundegruppe. Og gennem den praktiske SMS gateway i CPSMS er det administrative arbejde med denne markedsføringsform minimal.


Et praktisk eksempel:

En restaurant har tilbudt deres gæster muligheden for at modtage informationer om rabatkampagner og særlige tilbud på SMSikke-navngivet-3 ved blot at udfylde en kort formular på bagsiden af regningen. Mange har vist interesse og har udfyldt deres navn, emailadresse, telefonnummer samt markeret nogle kulinariske interesseområder. Restauranten har således opbygget en gruppe af allerede interesserede kunder gennem en periode. Disse kunder er oprettet i adressekartoteket på restaurantens CPSMS konto og grupperet efter deres interesser.

Nu har restauranten købt et parti vine og arrangerer en vinsmagning. De skriver en invitation og vælger den gruppe af kunder, som har udvist interesse for vin. De opretter en SMS-skabelon, som kan bruges igen på et senere tidspunkt, og før de sender invitationen, benytter de Navneflet funktionen, der fletter de enkelte modtageres navne ind i teksten og personliggør invitationen.

Det nye parti vine er bestilt i forbindelse med, at restauranten præsenterer et nyt menukort. De opretter derfor endnu en invitation, denne gang med et eksklusivt tilbud til de gæster, som har accepteret restaurantens tilbuds-SMS’er. Et tilbud om at prøve retterne på det nye menukort til reduceret pris. Menukortet træder i kraft en måned senere, så restauranten benytter sig af muligheden for at tidsbestemme udsendelsen til en uge før. De tilføjer også et klikbart link til den planlagte vinsmagning i SMS’en.


Engager dine kunder med en konkurrence

En anden måde at skabe interesse for sin brand og virksomhed på, er at aktivere kunderne gennem konkurrencer. Med de forskellige CPSMS funktioner bliver denne form for SMS markedsføring nem og effektiv.


sms_rabat_small-300x205Et praktisk eksempel:

En varehuskæde med varehuse i de største danske byer har gennem længere tid haft opstillet plancher med QR-koder, som kunderne nemt kan scanne med deres smartphone. Koden fører direkte til en tilmeldingsformular til varehusets kundeklub med nyheder, rabatter og særlige tilbud. Dermed får varehuset nu en omfattende modtagergruppe af potentielle kunder. Kunderne er registreret i adresse kartoteket på varehusets CPSMS konto, som er implementeret i varehusets egen database.

For at reklamere for januarudsalget udsender varehuset en simpel konkurrence i form af et spørgsmål med tre svarmuligheder, som de sender til medlemmerne af varehusets kundeklub. SMS’en er oprettet som skabelon, så de kan sende den samlet til hele gruppen på én gang. Ved hjælp af Navneflet funktionen bliver hver SMS tilføjet modtagerens eget navn.

I konkurrencen trækkes der lod blandt de korrekte svar om en præmie, der udleveres på udsalgets åbningsdag. Konkurrencen er udsendt ved hjælp af 2-vejs SMS funktionen i CPSMS.dk, så kunderne kan sende deres konkurrencesvar ved at svare direkte på den udsendte SMS. Varehuset har integreret 2-vejs SMS funktionen i deres eget software og får nemt et praktisk overblik over indkomne svar.

Vil du lave mere detaljerede kundekonkurrencer eller udsende rabatkuponer via SMS, så kig på vores søstersite www.mobione.me. Her er det muligt at oprette specialdesignede ”instant Win” konkurrencer, tilbuds-voucher og meget andet.

Husk, at du kan afprøve tjenesterne med din egen SMS markedsføring på CPSMS.dk gratis ved at oprette et uforpligtende demologin.